Premiery: druga połowa lipca 2020

Druga połowa lipca przynosi nam zaskakująco dużo dobrych premier. Niezależnie od platformy czy też preferowanych gatunków, myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie. Najpierw jednak jedno ogłoszenie: zmieniam trochę formułę samych zapowiedzi i zamiast tekstowego opisu widniejącego w rubryce hype level przy każdej grze, pojawi się ocena w skali od 1 do 7. Jedynka oznacza zupełnie nieinteresujący muł, a siódemka to gra, którą musicie posiadać w swojej kolekcji. A przynajmniej wszystko na to wskazuje.

Ooblets (Early Access; PC, Xbox One) – 15 lipca

Ooblets to przeurocza gra, która zdobyła serca graczy już w 2017 roku. Po latach pracy twórcy postanowili w końcu wydać wersję Early Access, nie tylko na komputery stacjonarne, jak to zwykle bywa, ale również na konsolę Microsoftu. Graficznie i estetycznie jest pięknie, ale o co chodzi w samej rozgrywce? Twórcy sami nazywają Ooblets “mieszanką Harvest Moon, Pokémonów oraz Animal Crossing”, także potencjalnie jest to tytuł, w który można wsiąknąć na wiele godzin.

Hype level: 4/7

SUPERHOT: MIND CONTROL DELETE (PC, PS4, Xbox One) – 16 lipca

SUPERHOT to jedna z najbardziej kreatywnych i innowacyjnych gier ostatnich lat. Jeśli jeszcze nie mieliście okazji zagrać w tą eksplozję kreatywności pod względem estetyki oraz mechaniki rozgrywki, powinniście to  czym prędzej nadrobić. SUPERHOT: MIND CONTROL DELETE to więcej tego samego, reklamowane jako samodzielny dodatek do oryginału. I tak, nie macie co się spodziewać niczego na miarę SUPERHOT 2, ale jak dla mnie każda okazja, aby spędzić więcej czasu przy tej fantastycznej pozycji brzmi świetnie.

Hype level: 7/7

Ghost of Tsushima (PS4) – 17 lipca

Ghost of Tsushima to ostatni wielkobudżetowy tytuł od Sony na obecną generację konsol. Sucker Punch, studio znane do tej pory głównie z serii inFamous oraz Sly Cooper, wzięli na swoje barki bardzo modny ostatnimi czasy temat Japonii, samurajów oraz skrytobójców. Spodziewajcie się więc klimatu rodem z Sekiro, ale z gameplayem podobnym do Horizon: Zero Dawn czy też dwóch ostatnich części Assassin’s Creed. Ostatnio, gdy Sony zafundowało nam zupełnie nową serię na koniec generacji, dostaliśmy The Last of Us. I jej zeszłomiesięczna kontynuacja zgarnęła według mnie tak dużo atencji graczy, że nikt nie spodziewa się, jak dobrym tytułem będzie Ghost of Tsushima.

Hype level: 6/7

Paper Mario: The Origami King (Switch) – 17 lipca

Pierwszy tytuł z serii Paper Mario był pełnoprawną grą RPG z fantastyczną estetyką postaci i świata wyciętego z papieru. Kontynuacja na Gamecube’a również była świetnie przyjęta, ale od czasów Wii Nintendo postanowiło przerobić serię na bardziej platformówkową i stopniowo pozbywać się elementów RPG, które fani uwielbiali w tej serii. Ostatni tytuł z serii o podtytule Color Splash na konsolę WiiU może nie zgarnął fatalnych recenzji (bo jest to w pełni funkcjonalna gra), ale wszędzie dało się słyszeć jęki zawodu nad kierunkiem obranym przez serię. Origami King zdaje się jest reakcją Nintendo na to, czego fani oczekują, ale mam wrażenie, że zrobili tylko mały kroczek w dobrą stronę, zamiast zdecydowanego skoku na głęboką wodę. Szkoda.

Hype level: 2/7

Rogue Legacy 2 (Early Access; PC) – 23 lipca

Rogue Legacy 2 to sequel do jednego z najlepszych roguelikeów w historii. Można spodziewać się więc dokładnie tego samego, co w oryginale – losowo generowanych poziomów, częstej śmierci oraz rozwijania swojego dziedzictwa kolejnymi zróżnicowanymi pod względem umiejętności i cech potomkami. Sequel ma zapewnić jednak kilka istotnych usprawnień, takich jak nowy 2,5 wymiarowy wygląd oraz specjalne potężne ulepszenia, rodem z Dead Cells.

Hype level: 3/7

Röki (PC, Switch) – 23 lipca

Röki to przeuroczo wyglądająca gra przygodowa inspirowana skandynawskim folklorem. Jako główna bohaterka o imieniu Tove wyruszamy na przygodę mającą na celu uratowanie jej rodziny. Przemierzając tajemnicze lokacje natrafimy na wiele dziwnych kreatur oraz łamigłówek do rozwiązania. Jeżeli lubicie główkować, to na pewno coś dla was.

Hype level: 5/7

Carrion (PC, Switch, Xbox One) – 23 lipca

Carrion to dwuwymiarowy horror, o którym pisałem przy okazji zeszłorocznego tekstu podsumowującego konferencję E3. To bardzo obiecująco wyglądająca gra akcji, w której wcielamy się w bezkształtną masę starającą się uciec z ośrodka badawczego, krwawo mordując wszystko, co stanie na jej drodze. Czy faktycznie udało się stworzyć wciągającą grę, czy może koncept szybko staje się nudny – polecam sprawdzić samemu.

Hype level: 4/7

Destroy All Humans! (PC, PS4, Stadia, Xbox One) – 28 lipca

Destroy All Humans! to remake kultowej gry z lat 2000. Wcielamy się w niej w obcego o imieniu Crypto-137, który trafia do Stanów Zjednoczonych Ameryki w latach 50. ubiegłego wieku z jednym głównym celem – zniszczyć ludzkość. Rozgrywka to ciekawe połączenie gry przygodowej i strzelanki, w której gracz będzie niszczyć miasto zarówno na piechotę, jak i w latającym statku. Remake ma zapewnić, że gra będzie wyglądać zgodnie z obecnymi standardami graficznymi oraz dać graczowi więcej swobody poprzez wprowadzenie półotwartych obszarów. Ja w oryginał nigdy nie grałem i chyba w remake też nie mam zamiaru.

Hype level: 1/7

https://www.youtube.com/watch?v=DHMDrhBREXU

Grounded (Early Access; PC, Xbox One) – 28 lipca

Na koniec miesiąca w programie Early Access ukaże się pierwsza gra studia Obsidian od czasu, gdy dołączyli oni pod banderę Microsoftu – Grounded. Cały koncept tej bardzo ciekawie wyglądającej survivalowej gry akcji polega na tym, że bohaterowie, w których wcielają się gracze, zostali pomniejszeni i muszą przetrwać w dziczy, którą jest ogródek obok przeciętnego domu. Mrówki, pszczoły czy też pająki będą stały na przeszkodzie graczy, aby odkryć dlaczego zostali pomniejszeni i jak odwrócić ten proces. Wygląda nieźle i cieszę się, że Obsidian stara się dywersyfikować swoje portfolio, a zarazem dobrze, że dadzą temu eksperymentowi dojrzeć w Early Access. To może być naprawdę niezłe.

Hype level: 5/7

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *